• 7/24 Acil Destek
  • 0 850 480 98 88

Google Ads Alışveriş Reklamları Yönetimi

services

Google Ads Alışveriş Reklamları Yönetimi

Bir perakendeciyseniz çevrimiçi ve yerel envanterinizi tanıtmak, web sitenize veya yerel mağazanıza gelen trafiği artırmak ve daha uygun potansiyel müşteriler bulmak için Alışveriş kampanyalarını kullanabilirsiniz. Alışveriş kampanyalarını kullanmaya başlamak için Merchant Center ile ürün verilerinizi bize göndermeniz ve Google Ads'de bir kampanya oluşturmanız gerekir. Ardından, potansiyel müşterilerinizin sattığınız ürünleri görebileceği web sayfalarında ve Google'da reklamlar oluşturmak için kampanyanız kullanılır. Bu yerleşimler farklı ve görsel nitelikleri daha öne çıkan bir biçimde göründükleri için Alışveriş reklamları olarak adlandırılır. Yalnızca metin görüntüleyen metin reklamlardan farklı olarak Alışveriş reklamları, ürününüzün fotoğrafını, başlık, fiyat, mağaza adı ve diğer bilgileri gösterir. Bu reklamlar, kullanıcılara reklamı tıklamadan önce, sattığınız ürünle ilgili önemli bilgiler vererek daha uygun potansiyel müşteriler elde etmenizi sağlar.

Karşılaştırmalı Alışveriş Hizmeti (CSS) programının kullanılabildiği ülkelerde, seçtiğiniz bir veya daha fazla CSS üzerinden Alışveriş reklamlarına katılırsınız. Bazı CSS'ler, ürün verilerinizi ve kampanyalarınızı sizin yerinize yönetirken bazıları da kendi kurulumunuzu yönetmenizi sağlayan araçlar sunar.

Avantajları

Daha uygun potansiyel müşteriler: Bir satıcı olarak, kullanıcıların daha bilinçli satın alma kararları vermesine yardımcı olmak için ürün bilgilerini doğrudan reklamlarınızda gösterebilirsiniz. Böylece daha uygun potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz. Bu sayede, kullanıcıların sitenizde satın alma işlemi gerçekleştirme olasılığı daha yüksek olur. Örneğin, Selin Google'da "akvaryum" araması yaptığında akvaryum satıcılarına ait Alışveriş reklamlarını görebilir. Sadece resme bakarak zevkine en uygun akvaryumu seçebilir. Ayrıca, fiyata bakarak akvaryumların bütçesine uygun olup olmadığını hızlı bir şekilde görebilir. Bu, Selin'in reklamı tıkladığı zaman ürün ve maliyeti hakkında fikir sahibi olduğu anlamına gelir. Bu da, ortalama bir internet kullanıcısıyla karşılaştırıldığında Selin'i satın alma dönüşüm hunisinde daha ileri bir konuma taşır.

Kolay, perakende satış odaklı kampanya yönetimi: Alışveriş reklamları, reklamlarınızı alakalı aramalarda göstermek için anahtar kelimeler yerine Merchant Center veri feed'inizde tanımladığınız ürün özelliklerini kullanır. Ürün envanterinize doğrudan Google Ads'de göz atın ve teklif vermek istediğiniz öğeler için ürün grupları oluşturun.

Daha geniş görünürlük: Belirli bir kullanıcı araması için birden fazla Alışveriş reklamınız görüntülenebilir. Ayrıca, alakalı olması durumunda Alışveriş reklamıyla metin reklam aynı anda da gösterilebilir. Böylece, her aramada ulaştığınız potansiyel kullanıcı sayısını iki katına çıkarabilirsiniz.

Güçlü raporlama ve rekabet verileri: Ürünlerin performansını dilediğiniz ayrıntı düzeyinde görebilirsiniz. Örneğin, yeni ürün gruplarına gerek kalmadan yalnızca ürünlerin görünümünü filtreleyerek belirli bir markanın topuklu ayakkabılarının kaç tıklama aldığını görebilirsiniz. Rekabet açısından ne durumda olduğunuzu anlamak için karşılaştırma verilerini kullanabilirsiniz. Gösterim payı verilerini ve Teklif Simülasyon Aracı'nı kullanarak büyüme fırsatlarını belirleyin.

Alışveriş kampanyaları ve Alışveriş reklamlarının işleyiş şekli

Alışveriş reklamları, reklamlarınızın nasıl ve nerede gösterileceğini belirlerken anahtar kelimeleri değil, mevcut Merchant Center ürün verilerinizi kullanır. Merchant Center üzerinden gönderdiğiniz ürün verileri, sattığınız ürünlerle ilgili ayrıntıları içerir. Bir kullanıcının aramasını reklamlarınızla eşleştirirken en alakalı ürünlerin gösterildiğinden emin olmak için bu bilgilerden yararlanılır.

Google Ads'deki Alışveriş reklamlarınızı yönetirken Alışveriş kampanyalarını kullanırsınız. Alışveriş kampanyaları, Merchant Center ürün envanterini Google Ads içinde düzenlemenin ve tanıtmanın kolay ve esnek bir yoludur.

Mağazanızın ve ürünlerinizin reklamını 2 tür Alışveriş reklamı kullanarak yapabilirsiniz:
Ürün Alışveriş reklamları: Bu reklamlar, Merchant Center'da gönderdiğiniz ürün verilerine göre oluşturulur.
Yerel envanter reklamları: Bu reklamlar, Merchant Center hesabınızda gönderilen ürün verileri ve envanter verileri birleştirilerek oluşturulur.

Maliyet

Alışveriş reklamlarınız tıpkı diğer reklam biçimlerinde olduğu gibi bir reklam açık artırmasına katılır. Tıklama başına maliyet (TBM) modeliyle ücretlendirilirsiniz, yani bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında ödeme yaparsınız. Böylece yalnızca kullanıcılar web sitenizdeki açılış sayfasına veya yerel envanterinizin Google tarafından barındırılan açılış sayfasına yönlendiren bir reklamı tıkladığında ücretlendirilirsiniz.

Alışveriş kampanyanızı oluştururken her tıklama için ne kadar ödeme yapmak istediğinize karar verirsiniz.
Yalnızca sıralamada hemen altınızdaki reklamverenin üstünde olmak için gereken minimum tutarı öder ve genellikle maksimum teklifinizin altında ödeme yaparsınız.

Reklamlarınızın gösterileceği yerler

Web'de Alışveriş reklamlarınızı ve ücretsiz listelemelerinizi görebileceğiniz yerler aşağıda verilmiştir:
Google Arama'daki Alışveriş sekmesinde (belirli ülkelerde)
Google Arama'daki arama sonuçlarının yanında (metin reklamlardan ayrı olarak) ve Google Görseller'de
Google Arama Ağı İş Ortağı web sitelerinde (kampanyanız, Arama Ağı iş ortakları dahil edilecek şekilde ayarlanırsa), ücretsiz listelemeler için geçerli değildir
Kullanıcıların aramalarıyla eşleşen ürün çeşitlerinin tamamına erişmesini sağlamak istediğimiz için Alışveriş reklamlarınız ve ücretsiz listelemeleriniz metin reklamlarla aynı anda gösterilebilir. Böylece kullanıcılar alışverişlerini gerçekleştirmek için reklamı tıklamadan önce en iyi eşleşmeyi bulabilir. Bu da satış yapmanıza yardımcı olabilir.

Örnek

Bale ayakkabıları sattığınızı varsayalım. Bale malzemeleri ile ilgili bir metin reklamınız ve bale ayakkabılarıyla ilgili bir Alışveriş reklamınız varsa, müşteriler aynı Google Arama sonuçları sayfasında reklamlarınızın her ikisini de görebilir.

services
  • Google Ads Reklamlarınızı sizin hesabınızdan yönetiyoruz, hiç bir şifre ve kullanıcı verisi istemiyoruz. İsterseniz reklamlarınızı sizin için optimize ediyor, isterseniz sürekli takibini sağlıyoruz.
  • Google Reklam Yönetimi
  • Google Arama Ağı Reklam Yönetimi
  • Google Görüntülü Reklam Yönetimi
  • Google Alışveriş Reklamları Yönetimi
  • Google Video Reklamları Yönetimi
  • Google Uygulama Reklamları Yönetimi

Alışveriş reklamları, perakendecilere ürünlerini doğru müşterilerle buluşturmak için farklı seçenekler sunar.

Bu reklamlarda ürün resmi, başlık ve fiyat, ayrıca mağazanız ya da işletmenizin adı bir arada bulunabilir. Merchant Center bu reklamları, ürün feed'inize eklediğiniz bilgileri temel alarak oluşturur. Böylece reklamları sizin oluşturmanız gerekmez.

Alışveriş kampanyası ve Alışveriş reklamları oluşturabilmek için karşılamanız gereken bazı koşullar vardır. Not: Avrupa Ekonomik Alanı'ndaki (AEA) ülkelerde ve İsviçre'de seçtiğiniz bir veya birden fazla Karşılaştırmalı Alışveriş Hizmeti (CSS) aracılığıyla Alışveriş reklamları yayınlarsınız. Bazı CSS'ler, ürün verilerinizi ve kampanyalarınızı sizin yerinize yönetirken bazıları da kendi kurulumunuzu yönetmenizi sağlayan araçlar sunar.

Güncel ürün verilerinizi en az 30 günde bir bize gönderebilmeniz gerekir. Bu veriler, veri kalitesi standartlarımızı karşılamalıdır. Bu standartlar, kullanıcılara en iyi alışveriş deneyimini sunmaya ve reklamlarınızın daha iyi performans göstermesine yardımcı olmak için uygulanır.

Ürün verilerinizi göndermeyle ilgili standartlar ürün verileri spesifikasyonunda yer alır. Merchant Center'ı kullanarak ürün verilerinizi düzenli şekilde gönderebilirsiniz.