
Google Ads Reklam Yönetimi
Temel fikir: Başarılı reklamlar yazmak için, müşterinizin neyi aradığını hayal edin İdeal bir reklam deneyiminde, metin reklamınız doğrudan müşterinizin satın almak istediği şeyle ilgilidir. Bir örnek verecek olursak: Bir kullanıcı Google'da "24 saat çiçek teslimatı zambaklar" için arama yapıyor; başlığı "Hızlı zambak siparişi - 24 saat çiçek teslimatı" yazan bir reklam görüyor. Reklamı tıklıyor ve doğrudan çiçek sitesine giderek sipariş veriyor. Güçlü metin reklam oluşturmak için en iyi 6 ipucu:
Neyin tanıtımını yaptığınız konusunda açık olun. Müşterileriniz, reklamınızı tıklarken neler bekleyebileceklerini bilmelidir. Anahtar kelimelerinizden en az birini reklam başlığınıza ekleyin. "Dijital fotoğraf makinesi"ni anahtar kelime olarak eklediyseniz, reklam başlığınız "Dijital Fotoğraf Makinesi Satın Al" olabilir. (Reklam metninde ticari marka kullanırken Google Ads ticari marka politikalarına uymanız gerektiğini unutmayın.)
Alakalı olun. Müşterinize bir yanıt veya çözüm sunduğunuzdan emin olun. Örneğin, müşteri yakınında bir çözüm arıyorsa, bulunduğunuz yer en kullanışlı bilgidir ve başlığa eklenmelidir.
Açıklamayı başlığa uygun hale getirin. Reklamın bütün bir birim olarak tutarlı olduğundan emin olun.
Reklamınızı açılış sayfanıza uygun hale getirin. Reklamınızdan bağlantı verdiğiniz sayfayı (açılış sayfası) inceleyin ve reklamınızda yer alan tanıtım veya ürünlerin bu sayfada bulunduğundan emin olun. Web sitenizde beklediklerini bulamayan ziyaretçiler siteden ayrılabilir.
Reklamlarınızın onaylandığından emin olun. Reklamların yüksek kaliteli olmasını sağlamak için, tüm reklamların profesyonel ve içerikle ilgili yüksek standartları karşılaması gerekir. Birkaç örnek verecek olursak, ilave boşluklar, GaRip BÜYÜK HARF KULLANIMI, ünlem işaretleri veya açık olmayan URL'ler bulunmamalıdır. Metin reklam koşulları hakkında daha fazla bilgi edinin.
Mobil cihaz kullanan müşterilere hitap edin. Web sitenizin mobil sürümünü açılış sayfası olarak kullanarak mobil cihazlardaki kişilere özel reklamlar oluşturun ve mobil bir kitleye uygun ürünler sunun.

- Google Ads Reklamlarınızı sizin hesabınızdan yönetiyoruz, hiç bir şifre ve kullanıcı verisi istemiyoruz. İsterseniz reklamlarınızı sizin için optimize ediyor, isterseniz sürekli takibini sağlıyoruz.
- Google Reklam Yönetimi
- Google Arama Ağı Reklam Yönetimi
- Google Görüntülü Reklam Yönetimi
- Google Alışveriş Reklamları Yönetimi
- Google Video Reklamları Yönetimi
- Google Uygulama Reklamları Yönetimi
Hedefinizi seçme
Temel fikir: Başarının sizin için ne anlama geldiğini bilin
Kampanya başına bir hedef seçersiniz. Bu seçim önemlidir, çünkü Google Ads bunu başarılı olmanıza yardımcı olmak amacıyla kampanya ayar seçeneklerinizi yönlendirmek için kullanır. Aşağıda en iyi uygulama örnekleri verilmektedir:
2 farklı sonuç almak istiyorsanız, her biri farklı bir pazarlama hedefine sahip 2 farklı kampanya oluşturun. Örneğin, potansiyel müşteri kazanmak ve satış elde etmek istiyorsanız, hedefi Potansiyel Müşteriler olan bir kampanya ve hedefi Satış olan başka bir kampanya oluşturun.
İşletmeniz internette satışı hedefliyorsa, Satış hedefini seçmeyi düşünün. Diğer hedefler, Web Sitesi Trafiği veya Potansiyel Müşteriler (form dolduran bir müşteri gibi) elde etmeyi amaçlayan bir kampanya oluşturmanıza olanak sağlar.
İşletmeniz sadece Aramaları amaçlıyorsa, yalnızca telefon araması üreten bir kampanya oluşturun.
Teklif stratejinizi ve bütçenizi belirleme
Temel fikir: Google Ads sistemi, otomatik teklif ile teklifinizi otomatik olarak optimize etmek için kendi verilerini kullanır. Bütçeniz genel harcama tutarınızı denetler.
Çoğu yeni reklamveren en etkili yöntem olarak gördükleri otomatik teklif verme yöntemini kullanır. Örneğin:
Satış veya potansiyel müşteri gibi dönüşüm işlemlerini artırmak istiyorsanız, "Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma" stratejisini kullanabilirsiniz.
Reklamlarınıza mümkün olduğunca fazla tıklama almak istiyorsanız "Tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma" stratejisini kullanabilirsiniz.
Bütçenizi kullanarak ne kadar harcama yaptığınızı kontrol ettiğinizden, otomatik teklif vermede teklifiniz için maksimum sınır koymanız gerekmez. Kampanyanızın ortalama günlük bütçesi bir sonraki adımda belirlenir ve genel harcama tutarınızı sınırlar.
Reklamlarınızın gösterilmesini sağlama
Temel fikir: Her birinde benzersiz anahtar kelime grupları ve en az 3 reklam bulunan özel reklam grupları oluşturun
Belirli arama terimlerini arayan kullanıcılara hangi reklamların gösterileceğini reklam gruplarında belirlersiniz. Arama Ağı kampanyasında her biri en az 3 reklam içeren çok özel reklam grupları bulunmalıdır. Reklam gruplarınızı, reklamınız tetiklendiğinde kullanıcılar tarafından arandığını düşündüğünüz şeylere göre düzenleyin.
Kampanya ve reklam grubu düzenlemesini bir örnekle açıklayalım: Hem online hem de mağazadan bisiklet satışı yapan bir işletmeniz varsa, biri online satışlar, diğeri mağaza satışları için olmak üzere iki kampanya oluşturabilirsiniz. Her kampanya için, çocuk bisikletleri, kasklar, kaykaylar, yarış bisikletleri, dağ bisikletleri, yol bisikletleri, bisiklet kilitleri, kadın bisiklet giyim, erkek bisiklet giyim, bisiklet ayakkabıları gibi temaları içeren reklam gruplarınız olabilir. Bu reklam gruplarının her birinde, potansiyel müşterilerinizin sattığınız ürünleri ararken kullanabileceği farklı anahtar kelimeler olacaktır.
Başarılı bir hesap düzenlemesi için çok özel reklam grupları oluşturduğunuzdan emin olun: Bir reklam grubunda birbiriyle yakından ilişkili ve diğer reklam gruplarında hedeflediğiniz fikirlerden farklı bir fikirle alakalı anahtar kelimeler bulunmalıdır. Kask arayan bir kullanıcının, bisiklet malzemeleri hakkında genel bir reklam yerine kasklarla ilgili bir reklamı tıklaması daha olasıdır. Spesifik özellikler ve ayrıntılar, reklamlarınızın daha alakalı olmasını sağlar. Alakalılık, reklam açık artırmasında daha iyi performans gösteren, daha kaliteli reklamlara (ve daha fazla tıklama ve bültenlere kaydolma, arama veya satış gibi dönüşüm elde etmeye) yol açar.
Aynı şekilde her reklam grubunda en az 3 kaliteli reklam bulunmalıdır. Böylece sistem, performansınızı optimize edebilir ve hangi mesajın kitleniz için en uygun mesaj olduğunu öğrenmek için performans verilerinizi kontrol edebilirsiniz.
Profesyonel Ajans Hizmeti Alın !
İşletmenizi zirveye taşımak istiyorsanız Profesyonel Destek almalısınız.