• 7/24 Acil Destek
  • 0 850 480 98 88

Google Ads Arama Ağı Reklam Yönetimi

services

Google Arama Ağı Reklam Yönetimi

Google Arama Ağı, reklamlarınızın gösterilebileceği, aramayla ilgili bir web sitesi ve uygulama grubudur. Google Arama Ağı'nda reklam verdiğinizde, reklamınız anahtar kelimelerinizden biri ile alakalı terimler aratıldığında arama sonuçlarının yanında gösterilebilir. Bu makalede aşağıdaki bilgiler verilmektedir:

Arama ağı reklamlarının gösterilebileceği yerler

Anahtar kelimeleriniz bir kullanıcının aramasıyla alakalı olduğunda reklamlarınız Google arama sonuçlarıyla birlikte ve diğer arama sonucu sitelerinde gösterilebilir.

Google Arama Ağı siteleri: Reklamlar, Google Arama'da arama sonuçlarının üzerinde veya altında gösterilebilir. Google Play, Alışveriş sekmesi, Google Görseller, Google Haritalar ve Haritalar uygulamasında arama sonuçlarının yanında, üzerinde veya altında gösterilebilir.

Google Arama Ağı iş ortakları: Reklamlar, Google'ın Arama Ağı iş ortakları web sitelerindeki arama sonuçlarında veya ilgili bir aramanın ya da bağlantı biriminin parçası olarak gösterilebilir. Metin reklamların yayınlanabileceği Arama Ağı iş ortakları arasında Google'a ait olmayan yüzlerce web sitesine ek olarak Google Video ve diğer Google siteleri bulunur. Alışveriş reklamları, satılan ürünleri gösteren ve bunların bağlantılarını sunan Arama Ağı iş ortağı sitelerinde gösterilebilir. Arama Ağı iş ortağı sitelerindeki reklamların tıklama oranı (TO) Google'daki Kalite Puanınızı etkilemez.

Arama Ağı'ndaki reklam türleri

Metin reklamlar, Dinamik Arama Ağı Reklamları, duyarlı arama ağı reklamları ve yalnızca telefon araması üreten reklamlar: Bunlar, Arama Ağı'ndaki en yaygın reklam türleridir. Bu reklamlar, arama sonuçları sayfasında "Reklam" veya "Reklamlar" etiketiyle gösterilir ve iş ortağı sitelerinde "Google Reklamları" etiketine sahip olabilir. Bu reklamlar, genellikle reklamverenlerin adres veya telefon numarası gibi işletme bilgileri ekleyebilmelerini sağlayan reklam uzantıları ile birlikte gösterilir.

Alışveriş reklamları: Alışveriş reklamları, satışı yapılan ürünleri gösterir ve bu ürünlere bağlantı oluşturur. Bunlar, "Sponsorlu" etiketiyle veya arama sonuçları sayfasında "Reklam" ya da "Reklamlar" "etiketiyle görünür ve iş ortaklarının sitelerinde "Google Reklamları" etiketine sahip olabilir.

Resim ve video reklamlar: Arama Ağı iş ortaklarının sitelerinde resim ve video reklam gösterilebilir.

Örnek; Partilerde çocuklar için yüz boyama hizmeti sunan bir işletmeniz olduğunu varsayalım. Reklam grubunuza "çocuk yüz boyama" anahtar kelimesini ekler ve ardından Arama Ağı iş ortaklarını dahil etmeyi seçerseniz bir kullanıcı "yüz boyama" yazdığında reklamlarınız bu iş ortaklarına ait arama sonuçları sayfasında gösterilmeye uygun olur.

Arama Ağı iş ortağı ekleme ve kaldırma

Arama Ağı için bir kampanya oluşturduğunuzda, Arama Ağı iş ortakları varsayılan olarak eklenir. Arama Ağı kampanyası, binlerce farklı siteden gelen bir kullanıcı sorgusuna karşılık olarak gösterilebilir. Google Ads, Arama Ağı'nda reklamınızın gösterildiği web sitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi vermez. Tüm Arama Ağı iş ortağı sitelerinin kapsamı dışında kalmayı seçmek için aşağıda yer alan mevcut bir Arama Ağı kampanyasında Arama Ağı iş ortağı ekleme veya kaldırma adımlarını uygulayabilirsiniz.

Tüm Arama Ağı iş ortağı web siteleri Google politikalarına uymakla yükümlüdür. Arama Ağı için bir kampanya oluşturarak şirketinizin ilke ve itibarla ilgili tüm standartlarının politikalarımıza uygun olduğunu kabul edersiniz. Arama Ağı iş ortağı sitelerinden herhangi biri, belirtilen Google politikalarını ihlal etmesi halinde Arama Ağı'ndan kaldırılır.

services
  • Google Ads Reklamlarınızı sizin hesabınızdan yönetiyoruz, hiç bir şifre ve kullanıcı verisi istemiyoruz. İsterseniz reklamlarınızı sizin için optimize ediyor, isterseniz sürekli takibini sağlıyoruz.
  • Google Reklam Yönetimi
  • Google Arama Ağı Reklam Yönetimi
  • Google Görüntülü Reklam Yönetimi
  • Google Alışveriş Reklamları Yönetimi
  • Google Video Reklamları Yönetimi
  • Google Uygulama Reklamları Yönetimi

Reklamlar

Nerede Görünür ?

Reklamlar genellikle sayfanın kenarlarında (ör. sayfanın üstünde, yanında veya altında) görünür.

Nasıl eşleştirilir ?

Google, reklamları bir kullanıcının aramasıyla eşleştirirken arama ile anahtar kelimeleriniz ve kampanya ayarlarınız arasındaki eşleşme düzeyini temel alır.

Nasıl Sıralanır ?

Reklamlar tıklama başına maliyet (TBM) teklifi ve alaka düzeyinin kombinasyonuna göre sıralanır.

Arama sonuçları Nerede görünür ?

Arama sonuçları genellikle sayfanın ortasında görünür.

Nasıl eşleştirilir ?

Google, siteleri bir kullanıcının aramasıyla eşleştirirken sayfadaki metinler ve sayfanın bağlantıları gibi bilgilerden yararlanır.

Nasıl sıralanır ?

Sonuçlar, arama terimiyle alaka düzeyi ve popülerlik gibi unsurlara göre sayfada sıralanır. Web sayfalarının bağlantılarının yanı sıra bir harita üzerinde yerel işletme konumlarının, iletişim bilgilerinin ve arabayla yol tariflerinin listelendiği alakalı sonuçlar da görebilirsiniz. Google'ın arama sonuçları, Google'ın reklamcılık programlarından bağımsızdır.

Reklam konumu, reklamınızın açık artırma sonuçlarındaki diğer reklamlar arasındaki sırasıdır. Örneğin, "1" reklam konumu, bir reklamın, önünde başka hiçbir reklam olmadan, gösterilen ilk reklam olduğu anlamına gelir. "2" reklam konumu, gösterilen ikinci reklamdır ve bu şekilde devam eder.

Reklam konumunun mutlaka reklamınızın arama sonuçları sayfasındaki konumu olmadığını unutmayın. Örneğin, "1" reklam konumu, reklamınızın her defasında organik arama sonuçlarının üzerinde gösterileceği anlamına gelmez. Arama sonuçlarının üzerinde herhangi bir reklam yoksa ve reklamınız organik arama sonuçlarının altında gösterilen ilk reklamsa reklam konumunuz "1" olabilir. Benzer şekilde, reklam konumunun "2" olması reklamınızın ikinci sırada gösterilen reklam olduğu anlamına gelir. Gerçekte metin reklamlar, arama sonuçlarının üzerindeki ikinci konumda, arama sonuçlarının altındaki birinci konumda (ilk reklam organik arama sonuçlarının üzerindeyse) veya arama sonuçlarının altındaki ikinci konumda (ilk reklam da organik arama sonuçlarının altındaysa) yer alabilir.

Üst ve mutlak üst metriklerini kontrol ederek reklamlarınızın arama sonuçları sayfasında nerede gösterildiğini görebilirsiniz.

İpucu

Arama Ağı'nda reklamlarınızın arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP) konumunu anlamak istiyorsanız üst ve mutlak üst gösterim oranı metrikleri olan "Göst. (Mutlak Üst) %" ve "Göst. (Üst) %" metrikleri kullanılabilir. Sayfa konumuna teklif vermek istiyorsanız üst ve mutlak üst gösterim payı metrikleriolan "Arama mutlak üst gösterim payı" ve "Arama üst gösterim payı" metriklerini kullanabilirsiniz. Bunun için Hedef Gösterim Payı teklif stratejisini, sayfanın üst kısmını veya mutlak üst kısmını hedefleme seçeneğiyle beraber kullanabilirsiniz.

Reklam konumu nasıl belirlenir?

Reklam açık artırması, Google'ın gösterilecek reklamları ve gösterilme konumlarını belirleme yöntemidir.

Google Ads, açık artırmadaki her reklam için Reklam Sıralamasını hesaplar. Reklam Sıralaması, reklam konumunuzu ve reklamlarınızın gösterilmeye uygun olup olmadığını belirler. Genel olarak, en yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklamın en üst konumda gösterilmesi ve ikinci en yüksek Reklam Sıralamasına sahip reklamın ikinci konumda gösterilmesi (reklamların ilgili eşikleri karşıladığı varsayılarak) beklenir.

Genel anlamda, Reklam Sıralamasının altı faktörü olduğunu düşünün:

Teklifiniz: Teklif belirleyerek, reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz maksimum tutarı Google Ads'e bildirmiş olursunuz. Gerçekte ödediğiniz tutar ise genellikle bu tutardan daha düşüktür ve teklifinizi istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Reklamlarınızın ve açılış sayfanızın kalitesi: Google Ads, reklamınızın ve reklamda bağlantısı verilen web sitesinin, onu görecek kullanıcı için ne kadar alakalı ve yararlı olduğuna da dikkat eder. Reklamınızın kalitesiyle ilgili değerlendirmemiz Kalite Puanınızda özetlenir. Kalite Puanını Google Ads hesabınızdan izleyebilir ve iyileştirmeye çalışabilirsiniz.

Reklam Sıralaması eşikleri: Kaliteli reklamlar elde edilmesine yardımcı olmak amacıyla bir reklamın gösterilmesi için ulaşılması gereken minimum eşikleri belirliyoruz.

Bir açık artırmanın rekabet gücü: Aynı konum için rekabet eden iki reklamın reklam sıralamaları benzerse her birinin o konumu kazanma olasılığı benzer olur. İki reklamverenin reklamları arasında reklam sıralamasındaki fark açıldığında, sıralaması yükselen reklamın kazanma olasılığı artacaktır, ancak aynı zamanda, kazanma olasılığının artması için daha yüksek bir tıklama başına maliyet ödeyecektir.

Kullanıcının arama bağlamı: Reklam açık artırmasında bağlam önemlidir. Reklam Sıralaması hesaplanırken kullanıcının girdiği arama terimleri, aramanın yapıldığı saatte kullanıcının bulunduğu yer, kullandığı cihazın türü (ör. mobil veya masaüstü), arama zamanı, arama terimlerinin niteliği, sayfada gösterilen diğer reklamlar ve arama sonuçları ile kullanıcıların diğer gösterge ve özellikleri dikkate alınır.

Reklam uzantılarınızın ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi: Reklamınızı oluştururken reklama telefon numarası gibi ekstra bilgiler veya sitenizdeki belirli sayfalar için daha fazla bağlantı ekleme seçeneğiniz vardır. Bunlar, reklam uzantıları olarak adlandırılır Google Ads, kullandığınız uzantıların ve diğer reklam biçimlerinin reklamınızın performansını nasıl etkileyeceğini tahmin eder.

Örnek

Aşağıda, Reklam Sıralamasının nasıl çalıştığına dair basitleştirilmiş bir örnek verilmiştir. Bu örnekte, yukarıda ele alınan tüm faktörler hesaba katılmaz. Bunun yerine algoritmalarımızla ilgili ileri düzey bir genel bakış sunmak amaçlanır:
Beş reklamverenin, Google arama sonuçları sayfasındaki arama sonuçlarının üstünde en fazla dört reklam konumu için rekabet ettiğini varsayalım. Her bir reklamverenin Reklam Sıralaması 80, 50, 30, 10 ve 5 olsun.
Arama sonuçlarının üzerinde gösterilen en düşük Reklam Sıralamasının 40 olduğunu varsayarsak, yalnızca ilk iki reklamveren (Reklam Sıralaması 80 ve 50 olan) en düşük düzeyi aşar ve bu reklamverenlerin reklamları arama sonuçlarının üstünde gösterilir.
Reklamları arama sonuçlarının altında göstermek için gereken minimum Reklam Sıralaması 8 ise, kalan üç reklamverenden ikisinin (Reklam Sıralaması 30 ve 10 olan) reklamları arama sonuçlarının altında gösterilir. Reklam Sıralaması 5 olan reklamveren minimum Reklam Sıralamasını karşılamadığından onun reklamları gösterilmez.
Üst ve mutlak üst metrikleri için, Reklam Sıralaması 80 (arama sonuçlarının üzerindeki ilk konumda) olan reklamveren hem üst hem de mutlak üst konum için sayılan 1 gösterime, Reklam Sıralaması 50 (arama sonuçlarının üzerindeki ikinci konumda) olan reklamveren üst konumda 1 gösterime, Reklam Sıralaması 30 (arama sonuçlarının altındaki ilk konumda) olan reklamveren, Reklam Sıralaması 10 (arama sonuçlarının altındaki ikinci konumda) olan reklamveren ile aynı şekilde üst veya mutlak üst konumda 0 gösterime sahip olur
Arama sonucu sayfasında, en yüksek ve mutlak en yüksek konumdaki gösterim payınızı artırmak için:
Reklamlarınızın kalitesini ve açılış sayfası deneyimini geliştirebilirsiniz veya teklifinizi arttırabilirsiniz.

Daha iyi reklam, daha iyi Reklam Sıralaması demektir

Bir kullanıcının açık artırmada rekabet eden bir reklamı tetikleyen her aramasında bir Reklam Sıralaması hesaplarız. Bu hesaplama, teklifinizle birlikte beklenen TO, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi için açık artırma anındaki ölçümleri içerir. Açık artırma anındaki kalite bileşenlerini belirlemek için birçok farklı faktörü inceleriz. Aşağıdaki faktörleri geliştirerek Reklam Sıralamanızın kalite bileşenlerinin de gelişmesine yardımcı olabilirsiniz:

Reklamınızın beklenen tıklama oranı: Bu oran, kısmen reklamınızın aldığı geçmiş tıklamalara ve gösterimlerine (reklam konumu, uzantılar ve bir kullanıcının önceden tıklamış olduğu reklamın görünürlüğünü etkilemiş olabilecek diğer biçimler gibi faktörlerin etkisine) dayanır
Reklamınızın arama ile alaka düzeyi: Reklamınızın bir kullanıcının aramasıyla ne kadar alakalı olduğu
Açılış sayfanızın kalitesi: Sayfanızın ne kadar alakalı, şeffaf ve kolay gezinilebilir olduğu

Reklam kalitesinin önemi

Reklam Sıralamasının kalite bileşenleri birkaç farklı şekilde kullanılır ve şunları etkileyebilir:
Reklam açık artırmasının uygunluğu: Reklam kalitesiyle ilgili ölçümlerimiz, reklamınızın Reklam Sıralaması eşiklerinin belirlenmesine ve dolayısıyla reklamınızın gösterilmeye uygun olup olmadığına karar verilmesine yardımcı olur.
Gerçek tıklama başına maliyetiniz (TBM): Yüksek kaliteli reklamlar daha düşük TBM'ler elde edilmesini sağlar. Bu, reklamlarınız daha kaliteli olduğunda, tıklama başına daha az ödeme yapacağınız anlamına gelir.
Reklam konumu: Yüksek kaliteli reklamlar genellikle daha iyi reklam konumları elde edip sayfanın daha yukarısında gösterilebilir.
Reklam uzantıları ve diğer reklam biçimleri için uygunluk: Reklam Sıralaması, reklamın reklam uzantıları ve site bağlantıları gibi diğer reklam biçimleriyle gösterilmeye uygun olup olmadığını belirler.
Genel olarak, daha yüksek kaliteli reklamlar maliyetlerin düşmesini, daha iyi reklam konumları elde edilmesini ve daha yüksek reklam başarısı sağlar. Gösterdiğimiz reklamlar alakalı olduğunda ve müşterilerin aradıklarıyla yakın şekilde eşleştiğinde, Google Ads sistemi herkes (reklamverenler, müşteriler, yayıncılar ve Google) için en iyi sonuçları verir.

Google'da arama yapıldığında, metin reklamlar arama sonuçlarının üstünde veya altında görünebilir. Arama sonuçlarının üzerinde sadece dört reklam gösterilebilir.
Reklamınızın sayfadaki konumu teklifinizin ve açık arttırma süresi reklam kalitesinin (beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi dahil olmak üzere) birleşimi olan Reklam Sıralamanız, Reklam Sıralaması eşikleri, kullanıcı arama bağlamı (konum, cihaz, arama zamanı, arama terimleri, sayfadaki diğer reklamlar ile arama sonuçları, diğer kullanıcı göstergeleri ve özellikleri), uzantıların ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi tarafından belirlenir.

Unutmayın

Üst konumda reklam gösterebilmek için reklamınızın ilgili Reklam Sıralaması eşiklerini karşılaması gerekir. Reklamın arama sonuçlarının üzerinde görünmesi için gereken eşikler genellikle arama sonuçlarının altında görünmesi için gereken eşiklerden daha yüksektir. Bu nedenle, arama sonuçlarının üstündeki reklamlar genelde arama sonuçlarının altındaki reklamlardan daha yüksek TBM'ye sahiptir.

Reklamlarınızın üst kısımda yer almasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Aşağıda, reklamlarınızın üst kısımda gösterilmesini nasıl sağlayabileceğinizle ilgili bazı ipuçları verilmiştir:
Reklam Sıralamanızı iyileştirin: Beklenen tıklama oranınızı (TO) artırmak için reklamlarınıza işletmenizle daha alakalı bilgiler ekleyebilir ve site bağlantıları gibi uzantıları olan reklamlar oluşturabilirsiniz. Daha fazla bilgi.
Alaka düzeyine odaklanın: Reklamlarınızın ve açılış sayfalarınızın müşterilerin aradığı ürün veya hizmetlerle alakalı olduğundan emin olun. Reklamlarınız alakalı olmasa da gösterilebilir, ancak çok sayıda tıklama almayacak ve yüksek bir TBM'ye sahip olacaktır. Bu durum zaman içinde performansın zayıflamasına neden olur.
Teklifinizin rekabetçi olmasını sağlayın: Sizinle aynı anahtar kelimelere teklif veren diğer reklamverenlerle rekabet edebilmek için teklifinizin yeterince yüksek olmasını sağlayın. Sayfanın üst kısmı için rekabet etmek üzere ne kadar teklif vermeniz gerekebileceğini öğrenmek amacıyla sayfa üstünde görünme teklifi tahminlerini inceleyin.
Kampanyanızın sonuçlarını izleyin: Küçük ama düzenli iyileştirmeler ileride büyük bir etki sağlayabilir.