• 7/24 Acil Destek
  • 0 850 480 98 88

Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Yönetimi

services

Görüntülü reklamlar ve Google Görüntülü Reklam Ağı Yönetimi

Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, Google Görüntülü Reklam Ağı'nda görsel açıdan ilgi çekici reklamlar yayınlar. Görüntülü Reklam Ağı, kullanıcılar milyonlarca web sitesinde, uygulamada ve Google'a ait olduğu mülklerde (ör. YouTube ve Gmail) gezinirken onlara ulaşmanıza yardımcı olur.

Avantajları

Kullanıcılara birden fazla yerde ulaşın: Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, dünya genelindeki 35 milyon web sitesi ve uygulamanın yanı sıra Google'a ait mülkler (YouTube ve Gmail) üzerinden kullanıcılara ulaşabilir. Böylece erişiminizi Google Arama'nın ötesine taşıyabilirsiniz.

Kampanyaları hedeflerinize göre oluşturun: İşletmeniz, ürününüz veya hizmetiniz için satışları, potansiyel müşterileri ve web sitesi trafiğini artırın ya da bilinirlik ve üzerinde düşünme oranında artış sağlayın.

Kullanım kolaylığı için tasarlanmıştır: Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları, yeni veya mevcut kitlelere ulaşmak için hedeflemede, teklif vermede ve biçimlerde makine öğrenimi çözümlerini kullanır. Bu yöntem, kampanyanızın zorlanmadan en iyi sonuçları sağlamasına yardımcı olabilir.

Optimize hedefleme: Dönüşüm hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olma olasılığı en yüksek olan potansiyel müşterileri içeren, en iyi performansı gösteren kitle segmentlerini bulun.

Akıllı teklif: Her bir açık artırmada dönüşümleri veya dönüşüm değerini optimize etmek için makine öğrenimini kullanan teklif yöntemidir. Zamandan tasarruf etmenize ve performansı artırmanıza yardımcı olur.

Google Görüntülü Reklam Ağı'nın işleyiş şekli

Google Görüntülü Reklam Ağı, mesajınızı potansiyel müşterilere doğru yerde ve doğru zamanda stratejik bir şekilde gösteren hedefleme seçenekleriyle doğru kitleyi bulmanıza yardımcı olur. Aşağıda, Görüntülü reklamlarla hedeflemeden nasıl yararlanabileceğinize dair örnekler verilmiştir:

Kitle segmentlerini kullanarak yeni müşteriler bulun veya mevcut müşterilerle etkileşim kurun. Benzer segmentler ve pazardaki segmentler, ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları hedefleyerek yeni potansiyel müşteriler bulmanıza yardımcı olur. Verilerinize göre segmentleri, sitenizi daha önce ziyaret etmiş kullanıcılarla yeniden etkileşime geçmek için de kullanabilirsiniz.

Otomasyonla daha fazla dönüşüm sağlayın. Otomatik hedefleme, mevcut kitlelerinizi ve açılış sayfanızı temel alarak, yüksek performans gösteren kitle segmentlerini bulup dönüşümleri artırır. Google Ads zaman içinde otomatik şekilde optimizasyon yaparak hangi kitle segmentlerinin işinize yaradığını öğrenebilir. Otomatik teklif özelliği, yatırım getirisi elde etmenizi sağlamak için teklifinizi otomatik olarak ayarlar. Akıllı görüntülü reklam kampanyaları, Google Ads'deki dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için otomatik hedefleme ve teklif verme özelliklerinin en iyi yönleriyle reklam öğelerini bir araya getirir.

Duyarlı Görüntülü reklamlar

Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarında duyarlı görüntülü reklamlar kullanılır. Duyarlı görüntülü reklamların boyut, görünüm ve biçimleri, hemen hemen her reklam alanına sığacak ve performansı artıracak şekilde otomatik olarak ayarlanır. Google Ads'e çeşitli öğeler (resim, başlık, logo, video ve açıklama) yüklersiniz. Web siteleri, uygulamalar, YouTube ve Gmail'deki reklamlarda bu öğelerin ideal kombinasyonu ve boyutu gösterilir.

Ayrıca resim kitaplığımızdan ücretsiz olarak yararlanabilirsiniz. Hem yeni hem de deneyimli kullanıcılar, "yerel" reklamlar gösteren ve yayıncı sitesinin yazı tipiyle stiline uyum sağlayan duyarlı reklamlardan yararlanabilir.

Diğer Görüntülü reklam türleri

Yüklenen resim reklamlar. Reklamlarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak için resim reklamlar oluşturup yükleyebilirsiniz. Reklamları, farklı boyutlarda resimler veya HTML5 olarak yükleyebilirsiniz.

Kampanyanızı oluştururken optimize edin

Kampanyanızı oluştururken ayar seçimlerinize bağlı olarak yol gösterici bildirimler görebilirsiniz. Bunlar, performansın düşmesine yol açabilecek veya kampanyanızı yayınlamanızı engelleyecek kadar önemli olabilecek sorunlar konusunda sizi uyarabilir.
Kampanyanızı oluştururken gördüğünüz gezinme menüsü, oluşturma sürecinin tamamının bir görünümünü sunar ve önemli olabilecek bildirimlere dikkatinizi çeker. Hedefleme, teklif verme, bütçe veya diğer kampanya ayarlarınızla ilgili olası sorunları kolayca inceleyip çözmek için gezinme menüsündeki adımlarda ilerleyin.

Görüntülü reklamlar ne zaman gösterilir?

Arama Ağı, belirli ürün veya hizmetleri arayan kullanıcılara ulaşabilir. Görüntülü Reklam Ağı ise satın alma döngüsünün ilk aşamalarında kullanıcıların dikkatini çekmenize yardımcı olabilir. Reklamlarınızı, kullanıcıların sunduğunuz ürünü veya hizmeti aramaya başlamalarını beklemeden sunabilirsiniz. Böyle yapmak, genel reklamcılık stratejiniz açısından çok önemli olabilir. Ayrıca, web sitenizi veya uygulamanızı daha önce ziyaret etmiş kullanıcılara ulaşmak için verilerinize göre segmentleri kullandığınızda, kullanıcılara geçmişte ilgilendikleri ürün ya da hizmeti hatırlatabilirsiniz.

Önceden plan yapın

Görüntülü Reklam Ağı'ndaki değişikliklerin uygulanması 12 ila 24 saat sürebilir ve değişiklikler hemen gösterilmeyebilir. Yeni kampanya oluştururken veya mevcut bir kampanyada değişiklik yaparken bunu aklınızda bulundurun. Kampanyanızı lansman tarihinden birkaç gün önce oluşturmak ve yayın başlangıcı için gelecekteki bir tarihi ayarlamak uygun olacaktır.

Derin bağlantı oluşturun

Uygulama derin bağlantısı etkin olduğunda uygulama kullanıcılarınız Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Alışveriş reklamlarınızdan uygulama içi içeriğinize yönlendirilir. Bu kampanyalarda derin bağlantıyı etkinleştirmek istiyorsanız Android için Uygulama Bağlantıları ve iOS için Evrensel Bağlantılar oluşturun. Uygulama dönüşümlerini izlemek içinse Firebase için Google Analytics'i etkinleştirin.

services
  • Google Ads Reklamlarınızı sizin hesabınızdan yönetiyoruz, hiç bir şifre ve kullanıcı verisi istemiyoruz. İsterseniz reklamlarınızı sizin için optimize ediyor, isterseniz sürekli takibini sağlıyoruz.
  • Google Reklam Yönetimi
  • Google Arama Ağı Reklam Yönetimi
  • Google Görüntülü Reklam Yönetimi
  • Google Alışveriş Reklamları Yönetimi
  • Google Video Reklamları Yönetimi
  • Google Uygulama Reklamları Yönetimi

Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarıyla reklamlarınız, çok sayıda web sitesi, mobil uygulama ve video içeriğinden oluşan Google Görüntülü Reklam Ağı'nda gösterilebilir. Kampanyanızın hedeflerine ulaşmasına yardımcı olan kitle segmentlerini bulmak için kampanyanıza hedefleme sinyalleri ekleyebilirsiniz.
Reklamlarınız, kampanyanızda kullandığınız hedefleme türüne bağlı olarak Görüntülü Reklam Ağı'nda gösterilir. Bu makalede, kullanabileceğiniz hedefleme seçenekleri açıklanmıştır.

Hedefleme seçenekleriniz

Reklamlarınızın belirli türlerdeki kullanıcılar tarafından veya belirli bağlam ya da içeriklerde görülmesi için reklam grubu hedeflemesini kullanabilirsiniz.
Hedeflemenizde belirli türdeki kullanıcılara odaklanıyorsanız reklamlarınızın belirli bir kitle (örneğin, sitenizi ziyaret etmiş veya belirli bir ürün satın almak istiyor olabilecek kullanıcılar) ya da demografik grup (örneğin, genç erkekler) tarafından görülmesini amaçlayabilirsiniz.
Hedeflemenizde belirli anlara odaklanıyorsanız reklamlarınızın belirli içerik türleri (örneğin, bisikletle ilgili içerik) bağlamında veya belirli web sitelerinde (örneğin, nytimes.com adresindeki bir yerleşim) gösterilmesi için anahtar kelimeler ya da konular seçebilirsiniz.

Erişim

"Erişim", hedefleme ayarlarınıza uyan olası gösterimlerin sayısıdır. Genellikle, eklediğiniz her yeni hedefleme katmanı ile reklamlarınızın potansiyel erişimini daraltırsınız. Örneğin, etkin şekilde ev satın almak isteyen kadınlar için hedefleme ayarlarsanız reklamlarınız, gayrimenkul pazarındaki tüm kullanıcıları hedeflediğinizdeki erişimden daha dar bir erişime sahip olur.
Ancak, belirli bir hedefleme türüne başka öğeler eklemeniz erişiminizi genişletecektir. Örneğin, İstanbul'a yönelik bir hedeflemeniz varken İzmir'e yönelik bir hedefleme eklerseniz, erişiminiz genişler.

Teklif verme

Belirli bir hedefleme ayarının etkisini artırmak için bununla ilgili teklifte ayarlamalar yapın. Örneğin, reklamınızın ebeveynlere gösterilmesi özellikle önemliyse ebeveynler için teklifinizi artıracak teklif ayarlamaları yapın.

"Hedefleme" ve "Gözlem" ayarları

"Hedefleme" ve "Gözlem" gibi hedefleme ayarları, reklamlarınızın erişimini belirler. Bu ayarları, aşağıdakileri yapan kontroller olarak düşünün:
"Hedefleme": Bu ayarı kullandığınızda, Google Ads'e reklamlarınızla kimlere ulaşmak istediğinizi veya reklamlarınızın internette nerede gösterilmesini istediğinizi bildirirsiniz. Reklam grubunuzu yalnızca belirli kitlelere veya seçtiğiniz belirli içeriklerde gösterilecek şekilde daraltmak istediğinizde, reklam gruplarınızda veya kampanyalarınızda "Hedefleme" ayarını kullanın.
"Gözlem": Bu ayarı kullandığınızda kampanyanızın veya reklam grubunuzun erişimi etkilenmez. Başka bir deyişle, reklamlarınızın kim tarafından görülebileceği veya nerede gösterilebileceği "Gözlem" ayarına bağlı olarak değişmez. Hedeflemenizi daha fazla daraltmak istemiyor ancak reklamlarınızın belirli ölçütlere göre nasıl performans gösterdiğini izlemek istiyorsanız "Gözlem" ayarını kullanın.

Optimize hedefleme

Optimize hedefleme, kampanya hedefleriniz dahilinde dönüşüm gerçekleştirme olasılığı en yüksek olan müşterileri keşfetmek için kampanyanıza esneklik sağlar. Optimize hedeflemeyi kullandığınızda, isteğe bağlı olarak anahtar kelimeler veya kitleler gibi hedefleme sinyalleri de sağlayabilirsiniz. Bu sinyaller, sistemimiz tarafından reklamlarınızı yayınlamak üzere benzer ölçütleri bulmak için kullanılır.

İçeriğe dayalı hedefleme, Görüntülü Reklam Ağı'na dahil olan sitelerde, uygulamalarda ve web sayfalarında görüntülü reklam yayınlamanın birkaç farklı yolundan biridir. Bu hedefleme yöntemi, reklamlarınızı alakalı sitelerle eşleştirmek için, seçtiğiniz anahtar kelimeleri veya konuları kullanır. Not: Bu durum yalnızca anahtar kelime ayarı kapsamında seçilen "İçeriğe" sahip anahtar kelimeler için geçerlidir.

Anahtar kelime ve konu seçersiniz

İçeriğe dayalı hedefleme, Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınızdaki reklam gruplarına içerik anahtar kelimeleri veya konu eklemenizle başlar. Anahtar kelimeler ayrı ayrı kelimelerdir. Buna karşılık konu, ayrı ayrı terimler yerine bir web sayfasının konseptleri veya ana temasıdır.

Sistemimiz Görüntülü Reklam Ağı'nı oluşturan web sayfalarını analiz eder

Sistemimiz aşağıdaki gibi faktörleri göz önünde bulundurarak her bir Görüntülü Reklam Ağı web sayfası veya URL'sinin içeriğini analiz eder:

Metin
Dil
Bağlantı yapısı
Sayfa yapısı
Her bir web sayfasının ana teması bu analize göre belirlenir.

Reklamınız yerleştirilir

İçerik anahtar kelimelerine göre

Anahtar kelimeniz (“İçerik” anahtar kelime ayarı kullanılarak) bir web sayfasının konseptleri veya ana teması ile eşleştiğinde, reklamınız bu web sayfasında gösterilmeye uygun olur (otomatik yerleşim olarak da bilinir). Reklamınızın gerçekten orada gösterilip gösterilmeyeceği, dil ve yer hedeflemeniz dahil olmak üzere bir dizi faktörle belirlenir.

Örnek
Araba satış bayinizin yeni serisinin reklamını yapmak için bir reklam grubu oluşturduğunuzu, yakıt tasarruflu arabalar ve 2015 elektrikli arabalar gibi anahtar kelimeler eklediğinizi varsayalım. Bu anahtar kelimelerle eşleşen Görüntülü Reklam Ağı sayfalarını belirlemek ve reklamınızı bu sayfalara yerleştirmek için içeriğe dayalı hedefleme kullanırız.

Konuya göre
Konunuz bir web sayfasının ana temasıyla eşleştiğinde, reklamınız söz konusu web sayfasında gösterilmeye uygun olur. Reklamınızın gerçekten orada gösterilip gösterilmeyeceği, dil ve yer hedeflemeniz gibi bir dizi faktörle belirlenir.

Örnek
Satılık elektrikli arabalarla ilgili reklamlar yayınlamak istediğinizi varsayalım. Otomobiller ve Araçlar > Araç Alışverişi > Araç Özellikleri, İncelemeleri ve Karşılaştırmaları alt konusunu reklam grubunuza ekleyebilirsiniz. Bu, tam anahtar kelimeleriniz sayfada görünse de görünmese de, araba incelemeleri ve karşılaştırmalarıyla ilgili tüm Görüntülü Reklam Ağı sayfalarını hedeflemenize yardımcı olur.

AdWords reklamlarını belirli kullanıcı gruplarına Google Görüntülü Reklam Ağı ve YouTube'da uygulamaları ve web sitelerini ziyaret ederlerken göstermeyi seçebilirsiniz. Reklamları kullanıcıların ilgi alanlarıyla eşleştirmek (örneğin, ziyaret etmeyi tercih ettikleri web sitesi türlerine göre) İnternet'teki deneyimlerini iyileştirebilir ve yatırım getirinizin (YG) artmasına yardımcı olabilir.

Aşağıda, reklamlarınızla belirli kitlelere ulaşmanın çeşitli yolları açıklanmıştır:

Yeniden pazarlama, Görüntülü Reklam Ağı'ndaki site ve uygulamalarda web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya işletmenizle etkileşime girmiş kullanıcılara reklam göstermenize ve mesajınızı bu kullanıcılara özelleştirmenize olanak tanır. Reklamlarınız aynı cihazda veya çeşitli cihazlarda kullandıkları mobil uygulamalarda mobil web sitenizi daha önce ziyaret etmiş olan kişilere de ulaşabilir.

Kitle hedefleme, kullanıcılara Görüntülü Reklam Ağı veya YouTube'da farklı bir konuyla alakalı sayfaları ziyaret ettiklerinde bile spor veya seyahat gibi ilgi alanlarına göre ulaşmanıza olanak tanır. Kitleler hakkında daha fazla bilgi edinin.
Yakın ilgi alanı kitleleri: Potansiyel müşterilere erişmek ve onları işletmenizden haberdar etmek için bu kitleler arasından seçim yapın.
Pazardaki kitleler: Sunduklarınıza benzer ürün veya hizmetleri araştıran ve aktif olarak satın almayı düşünen müşterileri bulmak için bu kitleler arasından seçim yapın.
Bu kitleler, yüksek nitelikli müşterilerden dönüşüm elde etmeye odaklanan reklamverenler için tasarlanmıştır. Pazardaki kitleler, yeniden pazarlama performansını artırmanıza ve satın alma işlemini gerçekleştirmeye yakın olan tüketicilere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Demografik hedefleme, Görüntülü Reklam Ağı'nda yaş aralığı veya cinsiyet gibi belirli demografik kategorilerle ilişkili olan kullanıcılara ulaşmanıza olanak tanır.

Müşteri Eşleştirme, müşterilere Google'la paylaştığınız müşteri verilerini temel alan reklamlar göstermenize olanak tanır.

Örnek:

Spor malzemeleri satan çevrimiçi bir işletmeniz olduğunu varsayalım:

Yeniden pazarlama: Daha önce sitenizin kayak bölümünü ziyaret etmiş kullanıcılara, kayakçılıkla ilgili olan ya da olmayan diğer siteleri ziyaret ederlerken kayak malzemeleriyle ilgili reklamlar gösterebilirsiniz. Hatta bu müşterilere özel bir teklifler bile gösterilebilir.
Yakın ilgi alanı kitleleri: Reklam grubunuza "Maceraperestler" yakın ilgi alanı kitlesini ekleyerek, bu kitlede bulunduğunu düşündüğümüz kullanıcılara (diğer konularla alakalı siteleri ziyaret etseler bile) reklam gösterebilirsiniz.
Demografi: Yalnızca kadınlara yönelik bir kayak malzemesi ürün grubunuz varsa, bu ürünlerle ilgili reklamları sadece kadınlara göstermek için demografik hedeflemeyi kullanabilirsiniz.
Müşteri Eşleştirme: Google kullanıcısı olan ve bülteninize kaydolan müşterilere sezon sonu indirimlerini tanıtan reklamlar gösterebilirsiniz.

Google, tüketicilere Google Hesaplarıyla ilişkilendirilen ilgi alanları ve demografiyi açıkça göstermek ve bunlar üzerinde kontrol olanağı sağlamak konusunda kararlıdır.